Cvičenie

Cvičebné video: Jogový dych (Gravid joga #1)

gravid joga jogový dych video

Tak ako základom každého života je dýchanie, tak aj v gravidjoge je dych jej dôležitou a neoddeliteľnou súčasťou. Každý pohyb, každý kúsok nášho tela a jeho činnosť sú od dychu závislé.
Prostredníctvom vnímania dychu na hodinách sa snažíme vnímať prítomný okamih, dostať sa hlbšie do nášho tela a vnímať ho viac zvnútra. Snažíme sa dych spomaľovať, predlžovať a prehlbovať. Je dôležité uvedomiť si aj veľkú dôležitosť dokonalého výdychu. Výdych ma zabezpečiť dokonalé vyprázdnenie zbytkového vzduchu, a zároveň telesné a duševné uvoľnenie.


Plný jogový dych

Účelom je uvedomiť a pozorovať dýchanie vo všetkých oblastiach, ktoré pri správnom dýchaní telo využíva a precvičiť, oživiť a zlepšiť činnosť slabých stránok nášho dychu. Na využitie plnej kapacity nášho dychu je potrebné si uvedomiť všetky jeho časti:

Dolný dych (bránicový, brušný)

Zapája sa hlavný dýchací sval  – bránica. Spodná časť pľúc. Má vplyv na krvný obeh v dolnej polovici tela, masíruje a podnecuje orgány v brušnej dutine k činnosti (žalúdok, črevá, žlčník,slezina, ľadviny, močový mechúr a pod.) Aktiváciou dolného dychu dávame priestor a okysličenie bábätku. Priložením dlane na bruško pri dychu máme možnosť sa s ním na chvíľočku spojiť.

Stredný (hrudníkový, rebrový)

Pôsobí preventívne proti chorobám srdca. Zlepšuje sa okysličovanie organizmu vrátane srdcového svalu, pľúc. Otvárame priestor hrudníka a snažíme sa zbaviť tlaku či utláčaných emócií.

Horný (hrotový, podkľučkový)

Zlepšuje krvný obeh v oblasti hlavy a krku. Pôsobí preventívne proti astme, na uvoľnení dutín.

Spojenie všetkých troch častí vytvára plný jogový dych. Dychová vlna zdola nahor, aj pri nádychu, aj výdychu.

ZDIELAŤ
PODOBNÉ ČLÁNKY
Joga pre tehotné vám môže pomôcť pri pôrode
Ponaťahovanie chrbtice
GraviFit Doma: Dve ukážkové cvičenia zadarmo
Vylepšený GraviFit

PRIDAJTE KOMENTÁR

*