Cvičenie Tehotenstvo

Joga pre tehotné vám môže pomôcť pri pôrode

Pohyb je pre naše telo prospešný nielen po fyzickej, ale i psychickej stránke. Platí to aj počas gravidity, dokonca dvojnásobne. Aký pohyb si však zvoliť? Jednoznačne bezpečný a zameraný na partie tela, ktoré dostávajú v tomto období „zabrať“. Dôvodov prečo zvoliť gravid jogu pre tehotné je mnoho, vybrala som pre vás štyri.

1. Tehotenská joga prospieva vám, aj bábätku

Joga má tisícky rokov starú históriu. Za ten čas vďaka nej mnoho ľudí našlo vnútorný pokoj, rovnováhu a zdravie. Časy, keď jogu praktizovali výhradne jogíni, sú už dávno preč. Moderná joga je tu pre všetkých, ktorí túžia harmonizovať svoje telo a psychiku. Prečo? Má širokú škálu prínosov. Pomáha nám naučiť sa správne dýchať, upraviť si držanie tela, spevniť svaly, byť flexibilnejšími. Niektoré jogové pozície sú zamerané na posilnenie medzistavcového väziva a svalov, iné na uvoľnenie bolestivých častí tela (v gravidite najmä dolné končatiny, chrbtica a bedrá) a ďalšie sú priamo zamerané na posilnenie panvového dna. Vďaka gravid joge pre tehotné sa naučíte polohy, ktoré môžete využiť ako úľavové polohy pri pôrode. Osvojením správneho dýchania sa vám lepšie prekrvia všetky orgány. Dochádza tak k okysličeniu orgánov v malej panve, čím sa dostáva k dieťatku placentárnym obehom nielen viac kyslíka, ale i živín. Viete si predstaviť lepší štart do života než pevné zdravie?

2. Joga posilňuje sebadôveru

Pre skutočne plnohodnotný a pokojný život je potrebné nájsť si čas na seba. Skúste využiť aktuálnu karanténnu situáciu na to, aby ste si oddýchli a načerpali vnútornú silu. Najmä v tehotenstve je nesmierne dôležité dbať o psychickú pohodu. Teraz, keď čakáte dieťatko, odohrávajú sa vo vašom tele veľké zmeny. Nielen fyzické, ale i psychické. Hormonálne zmeny môžu spôsobiť zmeny nálady, napríklad rozladenosť, plačlivosť a úzkostlivosť nebývajú výnimkou. Joga pre tehotné Vám dokáže pomôcť. Nácvikom správneho dýchania a praktizovaním jogových asán v sebe opäť nájdete rovnováhu. Prídete na to, ako ovládať svoje telo, naučíte sa počúvať ho a dôverovať sebe samej. S tým úzko súvisí aj budovanie zdravého sebavedomia. Dychové techniky, upokojujúca relaxácia, aktivácia panvového dna, zvyšovanie sily a flexibility vám umožní spoznať vaše telo a vybudovať dôveru nielen k sebe samej, ale i k pôrodu a materstvu. Pomáha už len samotné zastavenie sa a vedomie, že ste si našli na seba čas.

3. Gravid joga prehlbuje vzťah s dieťatkom

Určite sa zodpovedne pripravujete na úlohu matky. Chystáte izbu, kupujete výbavičku. Čítate knihy týkajúce sa tehotenstva a starostlivosti o bábätko. Máte jasno v tom, ako chcete svoje dieťa vychovávať. Toto všetko je fajn. Nezabúdajte však, že jedna z najdôležitejších vecí, ktoré môžete svojmu dieťatku dať, je váš čas. Už teraz. Skúste sa na chvíľu zastaviť, položiť ruku na bruško a vnímať pohyby, zhlboka dýchať a vo svojom vnútri komunikovať s bábätkom. Dnes už vieme, že dieťatko v brušku počuje a rozoznáva hlas svojich rodičov, vníma emócie a pripravuje sa na život mimo vášho tela. Joga je ideálna na prežívanie emócií, relaxovanie a s tým spojené nadväzovanie kontaktu s bábätkom. Budujete vzťah s človekom, ktorý bude mať vo vašom živote nenahraditeľnú rolu. S niekým, o koho sa budete veľkú časť života starať, s niekým, komu budete vždy oporou a kto bude navždy vo vašom srdci.

4. Jeden zo spôsobov prirodzenej prípravy na pôrod

Pomocou jogy pre tehotné sa pripravíte na pôrod nielen po fyzickej stránke, ale aj duševnej. Naučíte sa pracovať so svojím telom, spoznáte úľavové polohy, budete vedieť správne dýchať. Navyše v sebe nájdete akúsi neviditeľnú „emocionálnu a psychickú príručku“, ktorá vám môže pomôcť pri riešení rôznych situácii. Taktiež v sebe objavíte nový rozmer ako sa vyrovnať s krízovými situáciami. Táto vaša novonadobudnutá vnútorná sila vám môže poslúžiť na ceste materstvom.

ZDIELAŤ
PODOBNÉ ČLÁNKY
Čo si vziať do pôrodnice (update 2020)
Dôležitosť kyseliny listovej počas tehotenstva
cviky na uvoľnenie chrbtice video
Cvičebné video: Cviky na uvoľnenie chrbtice (Gravid joga #3)

PRIDAJTE KOMENTÁR

*